Schade

Raakt de oldtimer onverhoopt beschadigd, dan is het belangrijk dat deze schade goed wordt afgehandeld. Met een verzekeringsmaatschappij die voldoet aan de Fehac-normen is de klant wat dat betreft het beste af.

[table id=31 /]

7. Beperking op custom made onderdelen

  • Nedasco = JA, tot maximaal de normale laatst bekende prijs.
  • Turien = JA, tot maximaal 200% van de laatst bekende aankoopprijs.
  • IAK = JA, tot maximaal de marktwaarde.
  • Bovemij = JA, tot maximaal de laatst bekende prijs van het onderdeel.
  • London = JA, tot maximaal 2 maal de gangbare waarde voor het vervangende onderdeel.
  • Unigarant = JA, de voor de schade laatst bekende normale aankoopprijs.
  • ANWB = JA, de voor de schade laatst bekende normale aankoopprijs.
  • KNAC = JA, tot maximaal 200% van de laatst bekende aankoopprijs.
  • MEEUS = JA, tot maximaal de laatst bekende prijs van het onderdeel.
  • NN = JA, tot maximaal de laatst bekende prijs van het onderdeel.
  • UNIVE = JA, er wordt vergoedt tot de laatst gangbare prijs.
  • Verzekeruzelf = JA, de laatst bekende normale aankoopprijs.
  • ZELF = JA, tot maximaal de laatst bekende aankoopprijs.
  • GIO = JA, vergoeding tot maximaal de laatst actuele aankoopprijs.
  • Kuiper = JA, vergoeding op basis van de laatst bekende gangbare aankoopprijs.
  • Reaal = JA, tot maximaal twee maal de gangbare waarde voor het vervangende onderdeel.

9. mogelijkheid om wrak terug te krijgen

  • ZLM = Bij economisch totaal los krijgt de klant de keuze om het wrak terug te krijgen. Bij technisch totaal los is het niet mogelijk om dit terug te krijgen
  • IAK = Bij economisch totaal los bepaald de schade expert of het mogelijk is om het wrak terug te krijgen. Bij technisch totaal los is het niet mogelijk om dit terug te krijgen
  • Nedasco = Bij economisch totaal los bepaald de schade expert of het mogelijk is om het wrak terug te krijgen. Bij technisch totaal los is het niet mogelijk om dit terug te krijgen
  • ANWB = Bij economisch totaal los krijgt de klant de keuze om het wrak terug te krijgen. Bij technisch totaal los is het niet mogelijk om dit terug te krijgen
  • Kuiper = In overleg met de schade expert wordt bepaald of het mogelijk is om het wrak bij totaal los schade terug te krijgen
  • Bovemij = Bij economisch totaal los bepaald de schade expert of het mogelijk is om het wrak terug te krijgen. Bij technisch totaal los is het niet mogelijk om dit terug te krijgen
  • London = Bij economisch totaal los bepaald de schade expert of het mogelijk is om het wrak terug te krijgen. Bij technisch totaal los is het niet mogelijk om dit terug te krijgen

Schade

Custom made onderdelen

Wanneer onderdelen niet te bestellen zijn door een oldtimerhersteller, kunnen deze custom made dus helemaal op maat- voor de klant worden gemaakt. Omdat deze onderdelen niet origineel zijn en ook vaak duurder gelden er bij de meeste verzekeraars beperkingen in de vergoeding. In het overzicht staan de betreffende aanbieders met de vergoedingsmaatstaven die worden gehanteerd[/accordion_item]

Fehac

Voldoet aan voorwaarde van de Fehac

FEHAC heeft een aantal belangrijke criteria die in ons schema ook apart zijn opgenomen.
Naast deze zijn in het onderzoek nog andere belangrijke en relevante criteria opgenomen.
De Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclubs (FEHAC) is in 1976 opgericht en is de belangenvereniging van Klassiek rijdend Nederland. De FEHAC behartigt de belangen van eigenaren van historische voertuigen van 25 jaar en ouder en is gesprekspartner van de overheid op het gebied van regelgeving voor klassiekers. Tevens heeft de FEHAC basiseisen voor een goede oldtimerverzekering opgesteld.