Consumenten positiever over schadeverzekeraars

6 oktober 2012

Consumenten positiever over schadeverzekeraarsDit jaar zijn consumenten positiever over schadeverzekeraars dan in 2011. Uit het jaarlijkse Klanttevredenheidsonderzoek (KTO) blijkt dat de verzekeringsmaatschappijen gemiddeld een 7,7 van hun klanten krijgen. Vorig jaar was dit cijfer een 7,6. Bij claimende klanten ligt dit cijfer zelfs op een 7,9.

Ongeveer 11.000 klanten van 19 schadeverzekeraars zijn benaderd door onderzoeksbureau Gfk. ZLM werd voor het derde achtereenvolgende jaar tot beste verzekeraar uitgeroepen. De Zeeuwse maatschappij scoort vooral hoog als het om klantvriendelijkheid gaat. 95% van de klanten noemt ZLM klantvriendelijk, waar het gemiddelde van alle onderzochte maatschappijen 75% is.

Verzekering afsluiten

Online via Diks Verzekeringen een autoverzekering afsluiten? Klik hier wanneer u meer informatie zoekt over een autoverzekering of direct de premie wenst te vergelijken.

Bron: Amweb.nl

Autoverzekering afsluiten bij lokaal verzekeringskantoor, of juist niet?

Een autoverzekering afsluiten kan bij een regionaal verzekeringskantoor. Maar houd er wel rekening mee...

Lees meer

Nieuwe auto niet standaard op oude bedrijfsautoverzekering zetten

Is de huidige zakelijke auto aan vervanging toe? Het ligt voor de hand om...

Lees meer

Waar let u op bij het afsluiten van een aansprakelijkheidsverzekering?

De aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP) is een onmisbare verzekering. Door uw schuld kunt u...

Lees meer

Vergelijk online de premie van uw autoverzekeringen!