Consumenten positiever over schadeverzekeraars

6 oktober 2012

Consumenten positiever over schadeverzekeraarsDit jaar zijn consumenten positiever over schadeverzekeraars dan in 2011. Uit het jaarlijkse Klanttevredenheidsonderzoek (KTO) blijkt dat de verzekeringsmaatschappijen gemiddeld een 7,7 van hun klanten krijgen. Vorig jaar was dit cijfer een 7,6. Bij claimende klanten ligt dit cijfer zelfs op een 7,9.

Ongeveer 11.000 klanten van 19 schadeverzekeraars zijn benaderd door onderzoeksbureau Gfk. ZLM werd voor het derde achtereenvolgende jaar tot beste verzekeraar uitgeroepen. De Zeeuwse maatschappij scoort vooral hoog als het om klantvriendelijkheid gaat. 95% van de klanten noemt ZLM klantvriendelijk, waar het gemiddelde van alle onderzochte maatschappijen 75% is.

Verzekering afsluiten

Online via Diks Verzekeringen een autoverzekering afsluiten? Klik hier wanneer u meer informatie zoekt over een autoverzekering of direct de premie wenst te vergelijken.

Bron: Amweb.nl

Hoe bepaalt u het verzekerd bedrag voor de opstalverzekering?

Een opstalverzekering sluit u af om uw huis te beschermen tegen dreigende gevaren. Door...

Lees meer

Biedt de quadverzekering ook dekking tegen letselschade?

De eigenaar van een quad is verplicht om een quadverzekering af te sluiten. Het...

Lees meer

Camperverzekering – welke dekking gaat u voor?

Bij het afsluiten van een camperverzekering heeft u de keuze uit drie verschillende dekkingen....

Lees meer

Vergelijk online de premie van uw autoverzekeringen!