‘Mijn Eerste Auto’ groot succes!

Diks actie Mijn Eerste AutoIJsselstein, 28 december 2012

Persbericht: op 1 oktober 2012 lanceerde Diks verzekeringen de social media actie ‘Mijn Eerste Auto’. Deelnemers konden t/m 21 december via de speciale ‘Mijn Eerste Auto’-pagina op Facebook de leukste herinnering aan hun eerste auto insturen, eventueel voorzien van een foto of video. Iedere week werd er een prijs uitgereikt aan degene met de meest originele inzending en het hoogste aantal ‘likes’. Mevrouw I. Willems uit Tienray won de hoofdprijs: haar huidige auto wordt levenslang gratis verzekerd. De marketingcampagne van Diks verzekeringen bleek een succes; er werden in totaal 1.560.000 Nederlanders bereikt. Hiermee werd het gestelde doel, meer naamsbekendheid, behaald.

Geslaagde marketingcampagne

Marc Diks, directeur van Diks verzekeringen: de afgelopen drie maanden hebben wij ruim 200 inzendingen ontvangen. De ‘Mijn Eerste Auto’-pagina leverde meer dan 1.886.400 pageviews en 1221 ‘likes’ op. Wij kunnen dus tevreden op deze marketingcampagne terugkijken.
De actie viel zowel bij mannen (56%) als bij vrouwen (44%) in de smaak en was vooral populair in de leeftijdscategorie 25-34 jaar (15,2% man, 9,7% vrouw).

Koekblikken en snelheidsmonsters

‘De inzendingen waren zeer divers’, aldus Marc Diks: van oldtimers uit de jaren 30, koekblikken uit de jaren 70 en 80 en getunede snelheidsmonsters, tot replica’s van wereldberoemde auto’s uit televisieseries. De weekprijzen bestonden onder andere uit E-Readers, een slipcursus, een weekend hotelovernachting en een bakkersfiets. Bovendien werd een dag rijden in een Mini Cabrio weggegeven. De social media actie van Diks Verzekeringen is zelfs de ANWB niet ontgaan: ook zij vroeg haar volgers op Facebook naar hun eerste auto.

Diks verzekeringen

Diks verzekeringen is een onafhankelijke tussenpersoon met meer dan 40 jaar ervaring en is sinds
16 jaar een objectieve prijsvergelijker op Internet. Diks is met haar 35 medewerkers voor de consument altijd op zoek naar de beste prijs/kwaliteit-producten en biedt, naast een snelle digitale service, ook 24/7 telefonische bereikbaarheid. De Thuiswinkel publieksprijs ging in 2012 naar Diks.nl in de categorieën Financiële Dienstverlener en Vergelijkingssite.