Overschrijvingsbewijs kwijt | Kentekenbewijs deel 3 kwijt

Tot 1 juni 2004 was er een kentekenbewijs deel 3. Dit kentekenbewijs was het eigendomsbewijs van de auto en de persoon die dit in bezit had werd dan ook geacht de eigenaar te zijn. Zonder kentekenbewijs deel 3 kon u het voertuig niet verkopen. U had deel 3 nodig om op het postkantoor het kentekenbewijs om te kunnen zetten naar de nieuwe eigenaar. Het kentekenbewijs deel 3 heet sinds 1 juni 2004 het overschrijvingsbewijs. Vanaf 1 januari 2014 is dit weer vervangen door de tenaamstellingscode. Dit is het deel dat nodig is bij overschrijving van het kenteken en dat u thuis moet bewaren.

Besparen op uw autoverzekering? Vergelijk premies!

Overschrijvingsbewijs kwijt, wat te doen?

Het overschrijvingsbewijs is per 1 januari 2014 vervangen door de tenaamstellingscode. Deze code bestaat uit 9 cijfers. Het eerste deel van de code ontvangt u tijdens de overschrijving. Het tweede deel zit bij de kentekencard die de RDW u toestuurt.

U voegt de 2 delen van de code zelf samen. De code heeft u nodig als u uw voertuig wilt verkopen, inruilen, schorsen, slopen of uitvoeren. Bewaar de tenaamstellingscode daarom goed.

 

Nieuwe tenaamstellingscode aanvragen

Het opnieuw aanvragen van de tenaamstellingscode doet u op de site van de RDW. Een tenaamstellingscode aanvragen is gratis.

Het aanvragen van een nieuwe tenaamstellingscode gaat als volgt:
StapOmschrijving
1Klik op de knop ‘Vervangend kentekenbewijs en tenaamstellingscode aanvragen?’ rechts op de pagina. U kunt vervolgens kiezen voor aanvraag van een tenaamstellingscode.
2Vul het kenteken en het voertuigidentificatienummer (VIN) in.
3Betaal de kosten via iDEAL.
4U ontvangt een e-mail met de aanvraaggegevens.
5U ontvangt binnen 2 werkdagen per post de nieuwe tenaamstellingscode. Het kenteken blijft gelijk.

Per 1 januari 2014 is er een nieuw kentekenbewijs. Lees hier alles over het nieuwe kentekenbewijs.

Het centrale RDW telefoonnummer: 0900 – 0739 (a 0,10 p.m.).

Klanten over autoverzekering

klantenvertellenMogelijk gemaakt door klantenvertellen.nl
8
Gemiddelde score
Gebasseerd op 247 reviews
Pieter van twisk
Word netjes geholpen bij alle vragen
jos
lekker snel geregeld.
demi
2 jaar heb ik een auto verzekering via Diks gehad. reden van opzeggen is omdat ik elders een goedkopere auto verzekering had gevonden. de service die ze geven zowel telefonisch als over de chat zijn super snel en vriendelijk. je wordt gelijk goed geholpen, zelf als je maar kleine vraagjes hebt

Bereken de premie voor een goedkope autoverzekering

  • Weet ik niet