Focwa schaderegeling

Naast de schadegarant regeling is er ook de Focwa. Hierbij zijn ook verzekeraars en schadeherstel bedrijven aangesloten. Door hiervan gebruik te maken hebt u vele voordelen. Hier beschrijven wij kort wat er gebeurt als u een schade hebt en deze conform de focwa regeling laat maken.

1. U krijgt de autopapieren en een vervangende auto.De garage maakt een kopie van uw autopapieren (rijbewijs, kentekenbewijs, groene kaart) en nemen het ondertekend schadeformulier in ontvangst.

2. U hoeft helemaal niets te regelen met de verzekeraar.

3. De garage vervangt ook de kentekenplaat indien nodig. Als uw kentekenplaat vervangen moet worden, gaat men hiervoor de noodzakelijke stappen zetten. Dit komt dan vanzelf en tijdig in orde.

4. De garage maakt een schade herstelplanning. Na een vluchtige opname van de schade geeft men een herstelplanning af. Zo heeft u een indicatie wanneer u uw gerepareerde auto weer kunt ophalen.

Als casco verzekerde hoeft u dus niet te wachten tot een precieze schatting van de schade is verricht.

5. Neem uw persoonlijke bezittingen mee. U haalt uw persoonlijke (waardevolle) bezittingen uit uw auto. Op deze manier wordt elk misverstand over het eventueel zoekraken van uw persoonlijke bezittingen voorkomen.

6. De garage neemt alles in ontvangst en u krijgt een vervangende auto.U krijgt de autosleutels (en uw rijbewijs) en kunt met een vervangende auto weer op weg.

7. U wordt gebeld wanneer u uw herstelde auto op kunt halen.

8. U komt met de vervangende auto naar het FOCWA Eurogarantbedrijf en levert de vervangende auto afgetankt met de autosleutels in.

9. De garage levert uw auto opgepoetst op en alles is geregeld met de verzekering. Uw auto staat vertrekklaar, in herstelde staat en gepoetst.

10. U gaat proberen aan te wijzen waar de schade zat.

Dat gaat u niet lukken. Van de schade is niets meer te zien!
De maatschappijen die aangesloten zijn bij de Focwa zijn:

* Klaverblad verzekeringen
* Noordhollandsche van 1816

Klanten over Diks verzekeringen

klantenvertellenMogelijk gemaakt door klantenvertellen.nl
8
Gemiddelde score
Gebasseerd op 247 reviews
Pieter van twisk
Word netjes geholpen bij alle vragen
jos
lekker snel geregeld.
demi
2 jaar heb ik een auto verzekering via Diks gehad. reden van opzeggen is omdat ik elders een goedkopere auto verzekering had gevonden. de service die ze geven zowel telefonisch als over de chat zijn super snel en vriendelijk. je wordt gelijk goed geholpen, zelf als je maar kleine vraagjes hebt

Bereken direct de premie voor een autoverzekering!

  • Weet ik niet